nexusadvokater-ibistic-ackw.dk

Få mere tid på hjemmefronten

Er du selvstændig erhvervsdrivende, kender du sikkert til problemet med, at alt det praktiske halter på hjemmefronten. De mange heldige, der har et 8-16 job, kan sætte eftermiddag og aften af til at få renset afløbet eller sat en lampe op, men som selvstændig er der altid noget vigtigt, der skal ordnes først. Det kan være regnskabet, der driller, eller juridiske problemstillinger i forhold til samarbejdspartnere eller konkurrenter, som bare ikke kan vente. Der er altid hastesager, der skal håndteres, og du kan desværre ikke forvente, at det nogensinde bliver bedre, hvis ikke du skaffer dig selv noget aflastning. Læs med og få et par tips til, hvad der måske kan gøres.

Tid er penge – også for dem, der skal aflaste dig

Selvfølgelig er det en besnærende tanke at få andre til at gøre en del af arbejdet, men bagsiden af medaljen er desværre, at det koster lidt. Men den tid, du selv sparer er også meget værd – og på flere fronter. Dels kan det hjælpe gevaldigt på parforholdet, hvis du får tid til at få lidt af det praktiske fra hånden derhjemme, og den slags kan vel næsten ikke gøres op i penge. Men reelt set kan outsourcing af de opgaver, du alligevel ikke selv klarer særligt godt, også være med til at frigive tid og energi, som kan bruges langt mere konstruktivt i dit selvstændige virke, og måske endda gøre det til en bedre forretning i sidste ende.

Lad advokaten bistå med tvister og kontrakter

Som selvstændig erhvervsdrivende kommer du ikke udenom at skulle rode med tvister og kontrakter fra tid til anden. Hvis det ikke er din kernekompetence, går der hurtigt alt for lang tid med den slags, og der er også altid en risiko for, at du overser en vigtig detalje, som senere kan koste dyrt. I langt de fleste tilfælde er det derfor fornuftigt at betale en ekspert for lidt bistand. Hvis du skal bruge 10 timer, skal han måske kun bruge 2, og så er tingene gjort korrekt. Se mere her, hvis du vil se nærmere på eksempelvis NEXUS Advokater, som kan håndtere både erhvervsrelaterede opgaver og handel med fast ejendom.

Sæt system i leverandørfakturaer og rejseafregninger

Det største problem for mange enmands- og helt små virksomheder er bogføring og regnskab, som ofte nedprioriteres. Bilag og fakturaer havner i en stak, som først tages frem og sorteres, når fristen for momsindberetning truer. I praksis tager løsbladssystemet alt for lang tid, men energien til at få orden og komme på forkant er måske det, der mangler. Her kan du overveje et system som for eksempel Ibistic, der via din smartphone gør det muligt at trække både leverandørfakturaer og rejseafregninger direkte ind i dit regnskabsprogram i realtid. Ingen løse bilag, og alt er klar, når regnskabets time nærmer sig. Klik her, hvis du vil vide mere. Det er faktisk billigere, end man skulle tro, og tidsbesparelsen er markant, hvis man skal tro udsagn fra nuværende brugere.

Få hjælp til rengøring og andre småting

Har du et kontor eller værksted ude i byen, bør du overveje at betale dig fra rengøringen. Et par timer om ugen koster ikke alverden, og hvis det samtidig kan give dig et par timer mere med familien eller tid til at fikse den dryppende vandhane og hvad der ellers lige falder for på hjemmefronten, og pengene givet godt ud. På samme måde kan du overveje, om en deltidsansættelse af en piccolo eller en fejedreng kan aflaste din travle arbejdsdag. Der er masser af muligheder for at frigøre mere tid, og kun fantasien sætter grænser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *