Gør dine medarbejdere mere effektive med digitalisering

Effektivitet, effektivitet, effektivitet. Et ord der bliver mere og mere nødvendigt i alle brancher på arbejdsmarkedet i Danmark. Det er vigtigt som virksomhed at være effektiv, så man kan følge med og konkurrere med de andre virksomheder både herhjemme og i udlandet.

Den rette effektivitet nås ved præcis kalkulation før og efter et projekt. En disciplin som kræver erfaring og et højt fagligt niveau.

Og selvom det måske virker utaknemmeligt, og som noget der nemt kan give medarbejderne stress, så er der nemme værktøjer til, hvordan man kan gøre arbejdspladsen og også medarbejderne mere effektive, uden at det behøver koste særligt meget i arbejdsstyrke eller rent økonomisk. Nemlig digitaliseringen.

Tidsregistrering kan gøres nemt

Én af de ting, der er nemme at skrue på i forhold til digitalisering, er tidsregistrering. Det lyder måske virkelig simpelt, måske endda lidt for simpelt, og det er det sådan set også. Fra at der sidder en bogholder og registrerer, hvem der møder ind hvornår og går igen, kan et system klare ærterne. Det samme gælder for dig selv. Det er irriterende hele tiden at huske, hvor mange timer du har haft, eller måske arbejder du et sted, hvor du skal stemple ind, når du kommer og går.

Med en digitalisering af tidsregistreringen bliver det hele meget nemmere. Så skal I ikke længere tænke over antallet af timer, I er på arbejdspladsen, eller hvornår I måske er ude af huset. Det hele bliver kort sagt meget nemmere for alle parter. Og hvis I måske er lidt uldne omkring, hvad det er for noget, så der selvfølgelig og som regel også mulighed for at booke en demonstration af det system, I nu har valgt, så I kan se, hvordan det virker, og hvordan det potentielt vil virke i jeres virksomhed.

Få et overblik

Og selvom det måske kunne lyde som at bogholderen skal fyres, så er det bestemt ikke tilfældet. Tværtimod. Bogholderen skal uddannes i det nye digitale system, som giver mulighed for mange flere ting, end når tidsregistreringen skal gøres manuelt. Men det bliver samtidig nemmere for ham eller hende at have et overblik over, hvem der arbejder meget, og måske endda også hvor det er muligt at optimere på noget i virksomheden. Det er rent win-win for hele virksomheden.

Og selvom det måske lyder som noget, der er rigtig, rigtig dyrt for virksomheden, så er det ikke nødvendigvis dét. Selvfølgelig hvis I er den helt store virksomhed med flere hundrede ansatte, så kommer det til at koste lidt mere, end hvis I er en arbejdsplads på kun ti personer. Men det er nemt at tilpasse både systemet og derfor prisen til virksomhedens størrelse, kapacitet, og selvfølgelig hvad det er, I gerne vil have. For har I for eksempel ikke lyst til at få en feature med, der hedder, at man kan indregistrere sig på sin smartphone, så er prisen en anden.

Lyder det som noget for jer, så er det med at bestille en tid hos den virksomhed, I nu har valgt til at udbyde det. Der findes mange muligheder og mange systemer, så spørg rundt til andre virksomheder, hvad de bruger. Så I kan komme i gang med tidsregistrering på den elektroniske måde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *